ویژگی نان جو تهیه شده با ساورپلاس

Posted by admin

نان تهیه شده با آرد جو در مقایسه با نان تهیه شده از آرد گندم دارای فیبر، مواد آنتی اکسیدانی و مواد کاهش دهنده کلسترول بیشتری است. جو منبع عالی از فیبر محلول و نامحلول به حساب می آید. وجود ماده ای به نام بتاگلوکان در جو موجب کاهش سطح کلسترل پلاسما و در نهایت کمک به بهبود بیماری های قلبی می شود. همچنین موجب سرعت بخشیدن به متابولیسم لیپید شده و به سبب قابلیت تنظیم قند خون نیز موجب کاهش اندیس گلایسمی می شود.
1- جو موجب کاهش کلسترول خون می شود.
2- جو دارای خاصیت ضدالتهابی است و در سیستم ایمنی بدن و بهبود التهابات حفره‏ی دهان تا حدی موثر است.
3- جو خاصیت ملین دارد، در موارد ابتلا به بیماری ‏های گوارشی؛ لوزالمعده، صفرا، مجاری ادراری و عفونت‏ های مخاطی بسیار مفید و موثر است.
4- خواص ضد سرطانی به سبب وجود مهار كننده هاي پروتئاز كه عوامل موجب سرطان را در بستر روده ها سركوب مي كنند و به اين دليل جو در رديف مواد ضد سرطان قرار دارد.
همان طور که می دانید نان جو علی رغم خواص ذکر شده دارای طعم تلخ، گس و بافت نسبتاً سفتی است. حال این سوال مطرح است که چطور میتوان نان جویی تولید کرد که دارای طعمی دلچسب و بافتی مطلوبتر باشد؟ استفاده از خمیر ترش لاکتیکی شرکت پارسیان آنزیم (با نام ساورپلاس جو) این امکان را میدهد که در عین بهره مندی از مزایای بیشمار نان جو از طعم آن نیز لذت ببریم. در تهیه ساورپلاس جو، آرد جو توسط باکتری های لاکتیکی مفید و سودمند در فرمانتورهای پیشرفته مورد تخمیر قرار می گیرد. در طی مدت زمانی که آرد جو مربوطه مورد تخمیر قرار می گیرد با فعالیت باکتری های لاکتیکی مفید مواد سودمندی از جمله اسیدهایی چون اسید لاکتیک تولید می شود که عطر و طعم ویژه ای را به نان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید